Invitatie la teatru…

Joi seara, in jur de ora 6, in fata  magazinului Unirea (Shopping Center sau cum ii zice). Astept o prietena sa mergem la film.  Un domn cam la varsta a doua, inalt, grizonat, genul usor intelectual  – usor dandy, se invarte prin fata unei vitrine cu iepurasi si alte cestii de Pasti (aoleuu, iar vine Pastele cu alaiul lui de shopping si alte alea). Eu imi recapat inca suflul dupa cele nspe mii de trepte urcate la metrou (se pare ca doua sedinte de sala si o piscina pe saptamana nu sunt de ajuns).

Domnul grizonat se apropie, saluta, se prezinta. Eu intind mana mecanic si ii spun “Imi pare bine”. Incepe apoi o istorisire despre prietenul din Germania care trebuia sa vina si pentru care a luat bilete la teatru, dar a anulat in ultimul moment si acum el are doua bilete si, daca nu mi se pare prea ciudat, ma invita sa vedem impreuna Egoistul. Incepe la 7, si e aici, aproape, la TNB. Ma uit tamp la el si incerc sa descifrez situatia. Asta vrea sa ma agate? Asa se agata mai nou, la varsta a doua? Asta e ultimul trend in materie? La Unirea, in fata vitrinei cu iepurasi colorati??!!! Cu bilete la teatru?

Ma asigura ca nu e nimic dubios, nu ma agata sau asa ceva, dar  ii par o persoana care merge la teatru si nu vrea sa iroseasca biletul. N-a putut sa invite pe altcineva, ca a fost prea din scurt. Ma uit la el si-l cred. Oare m-am tampit? Oricum, ii explic ca astept o prietena sa mergem la film, el isi cere scuze daca m-a deranjat si dispare.

Ok, stiu ca am succes la tipii de varsta a doua (spre a treia), dar asta ce a vrut de la mine? Chiar a vrut sa nu mearga singur la teatru si atat? Fir-ar sa fie, si de cand vreau sa vad piesa asta. Daca nu erau afurisitele astea de reguli si prejudecati care ne fac sa refuzam o propunere la teatru facuta in fata la Unirea de un necunoscut, as fi zis pe loc Da.

Oricum, tipul merita toata admiratia. Pentru curaj – daca   nu voia sa mearga singur la teatru si a avut tupeul sa invite o necunoscuta in plina strada. Pentru ingeniozitate  – daca a vrut doar sa agate. Sincer, e cel mai ingenios mod cu care am fost agatata vreodata. Cat de banale si lipsite de stralucire par acum “Dansezi?”, sau “Mergi la o cofi?”,  sau “Vino pe la mine sa vedem filmu’ asta intr-o seara”,  ca sa nu mai zic de pleostitul “Ai facut cumva ASE-ul? Imi pari cunoscuta”.

Tot nu inteleg ce facea in fata la Unirea. Si de ce se plimba in fata vitrinei? Era locul lui norocos, din tot orasul sau ce?

In fine, m-am uitat pe site-ul TNB si da, piesa “Egoistul” chiar s-a jucat joi, 26 martie.  Norocoasa care a vazut-o, alaturi de domnul grizonat, e rugata sa-mi satisfaca si mie curiozitatea: domn serios care cauta companie agreabila la teatru sau Don Juan de varsta a doua iesit la agatat doamne tinere in fata “centrului comercial” Unirea? Multumesc anticipat.

~ by daias on March 27, 2009.

Leave a Reply

 
