10 motive pentru care Inglourious Basterds merită Oscarul

hans landa1. Pentru că, spre deosebire de “Avatar” și “The Hurt Locker”, este valoros privit din toate unghiurile esentiale care definesc un film: scenariu, regie, actori, imagine, muzica, originalitate.

2. Pentru că îți amintești numele actorilor din film. Și nu, nu mă refer la Brad Pitt!

3. Pentru că nu e un film care place maselor.

4. Pentru că nu folosește idei-cliseu și nici nu “fură startul” cu teorii eco sau sensibilități patriotico-politice.

5. Pentru că îl are în distribuție pe Cristoph Waltz, iar rolul colonelului Hans Landa este, probabil, printre cele mai reusite din istoria cinematografiei.

6. Pentru că nu a costat 500 de milioane de dolari.

7. Pentru că va fi la fel de bun și peste 20 de ani.

8. Pentru că nu e facut trei sferturi pe calculator.

9. Pentru că este singurul care poate învinge “Avatar” și “The Hurt Locker”.

10. Pentru ca Tarantino este un geniu.

~ by daias on March 8, 2010.

8 Responses to “10 motive pentru care Inglourious Basterds merită Oscarul”

  1. Here-here!

  2. Vai ce nu mi-au placut nominalizarile de anul asta!
    Apropo de Oscar eu am fost fan doar cand a castigat Daniel Day-Lewis cu There will be blood. Vai, ce mi-a placut. Mor, mor! 🙂
    A, si am fost foarte dezamagit cand n-a castigat nici “…Benjamin Button” nici “…Jesse James”. Imi pare rau sa ti-o spun, dar alea mi s-au parut FILME cu Brad Pitt.
    Poate am eu o problema cu Tarantino si trebuie sa-mi explice cineva mai rar despre ce e vorba in propozitie. Ok, a facut “Pulp Fiction”. Simpatic, dragut. In rest mai astept.
    Dar de acord cu tine, in comparatie cu celelalte nominalizari, singurul pe care l-as fi sustinut ar fi fost “Inglourious Basterds”, care e un film cu personalitate. Insa daca Oscarii astia se respectau nu dadeau niciun premiu.
    Parerea mea…

  3. A, si inca ceva apropo de Oscaruri: mie sincer imi placea Benicio del Toro.
    Bai, da cand am vazut Che – mama, mama – mi sa parut oribil. Vroiam sa cer banii pe bilet inapoi. Mai, si de ce i-au dat Oscar lui Benicio del Toro???!!!

    Cred ca nu ma pricep la filme deloc…

  4. Dragos, Tarantino iti place sau nu-ti place. Pentru mine, omul e un pic genial. In general nu pot sa ma uit deloc la filme violente, dar as face o noapte a devoratorilor de filme de Tarantino!:-))) Cat despre Benicio de Toro, din cate stiu eu, n-a luat Oscar anul asta… N-am vazut “Che”, e pe lista.

  5. salut
    le iau la rand, chiar daca la mult timp dupa oscaruri. mi-a placut tema ta, si intamplator am vazut toate 3 filmele din discutie.
    deci:
    1. de acord
    2. de ce e important sa retii numele actorilor?
    3. totusi nu e un “Distant”, sau un “Songs from the second floor” – filmele astea se inscriu la categoria filmelor de arta…pe cand Tarantino face entertainment.
    4. recunosc, e original si nu telefoneaza sfarsitul.
    5. un rol exceptional, zemos de-a dreptul. totusi, sa nu fim nedrepti cu istoria (pe care mai intai trbuie sa o cunoastem)
    6. nu cred ca economia la filmari e criteriu de evaluare. dar da, Tarantino s-a laudat cu bugetul mic cand a facut “desperado”
    7. asta e o presupunere.
    8. sunt doua chestii diferite: ce au facut indivizii pe calculator cu “avatar” este o performanta in sine. nu te poti indoi de asta si nu cred ca folosirea calculatorului in contextul asta e un lucru rau. e doar alt gen. “inglorious” s-a bazat pe scenariu si pe jocul actorilor.
    9. posibil.
    10. dupa ce criterii? cred ca iti place tie mult. si mie imi place, dar nu m-as hazarda sa il numesc geniu.

    mishto blogul tau!
    rock&rolls royce 🙂

  6. @Razvan: Multumesc pentru comentariu! Ai dreptate si recunosc ca unele dintre argumente sunt supralicitate, insa asta a fost manifestul meu intr-un moment in care eram inconjurata de un curent puternic de “avataromanie”. In plus, se credea ca “Avatar” va lua Oscarul si avea, oricum, cele mai mari sanse. Acum, sa-ti raspund, pe rand:
    2) Nu e important in sine sa retii numele actorilor, insa cu siguranta retii numele actorilor care fac performanta prin jocul lor. A fost cazul lui Waltz, despre care, recunosc, nu auzisem inainte. Si nu e cazul actorilor din Avatar, nu mi-a atras niciunul atentia.
    3) De acord cu tine, insa vorbeam despre filmele candidate la Oscar. Filmele de arta nu prea apar printre nominalizarile la Oscar, decat la categoria “film strain”.
    5) n-am spus “cel mai cel”, ci “printre cele”…:-) Sigur, e posibil sa fie subiectiv.
    6) Cu multi bani iti permiti sa revolutionezi si sa faci salturi inainte pe partea tehnica. Fara un buget urias, tot talentul si inspiratia lui Cameron erau degeaba. E insa o performanta sa faci un film bun cu bani putini. Din punctul asta de vedere, toata stima pentru The Hurt Locker. La o adica, poti spune despre Avatar ca oricine l-ar fi putut face, daca avea un astfel de buget.
    7) Corect, dar am vrut sa spun ca fimul va fi cumva acelasi, pe cand Avatar va fi privit cum ne uitam azi la primele Star Wars. Inovatoare la vremea lor, total depasite azi.
    Tocmai pentru ca au fost doua chestii diferite nu aveau cum si de ce sa concureze la aceleasi sectiuni la Oscar. Nu neg valoarea lui Avatar, insa nu mi se pare corect sa concureze la alte sectiuni decat cele tehnice. Tocmai pentru ca E ALTCEVA.
    10) Pai, in lispa unor radiografieri de specialitate, cred ca ramane o apreciere strict subiectiva. De asta nu sunt critic de film si nici macar nu am un blog despre filme, ci un loc iin care imi scriu opiniile, mai despre orice:)

    Multumesc! Site-ul tau este excelent, am vrut mai demult sa-ti spun!

  7. 🙂 bine zis.
    de fapt eu sunt iritat nitel de oscar in sine. se fac filme importante, ca demers artistic si de ce nu, si moral, si mult cantatul si rasfatatul oscar se joaca cu lopatica in nisip, ponderea fiind lauda cu ultimele jucarii ale actorilor (la jucarii trece si can-can-ul nerusinat al increngaturilor amoroase dintre ei). asta vinde de fapt. poate ca de aceea am zis si ca nu mi se pare foarte important numele actorilor, filmul, ca opera in sine. ca si tine, nu mai auzisem de acel domn care l-a jucat pe colonel, dar iti zic sincer ca nu stiu numele nici unui actor din “noi albinoi” spre exemplu, sau din “three iron”, “three mokeys” ori “distant”, si cu toate astea, filmele acelea iti lasa amprente adanci.
    cumva (desi recunosc, fortez putin comparatia) filmul e ca un tablou: cand te uiti la el iti place ca un tot (mesaj, forme, tehnica) si nu pentru albul cobalt sau rosul carmin folosit (care mai apar si in alte tablouri).
    desigur, fiind vorba de oameni si nu de culori, situatia e diferita. oricum, nu as fi primul care pune egal intre culoare si om. cred ca unii mai periculosi au numit “tabloul” asta rasism .
    multumesc pentru vizita pe siteul meu si pentru aprecieri. daca te vezi cu Luciana (ca eu de pe blogul ei te-am pescuit) transmite-i salutari.
    numai bine,
    Razvan

  8. Absolut de acord cu tine, Razvan! Oscarul tine de enterteinment, glamour, publicitate, vedete, bani – de fapt, de industria americana de film. Filme precum “Noi albinoi” sau “Distant” au, cel mult, acces la sectiunea “film strain”, dar, oricum, nefiind filme de public si neaducand bani – practic nu conteaza pentru industria cinematografica. Doar pentru cinefilii adevarati care vor arta, nu divertisment. In cinematografia europeana (si o includ aici si pe cea turca – excelenta, cel putin din cele cateva filme pe care le-am vazut) sunt, desigur, regizori care-i dau clasa de departe lui Tarantino. Insa, pentru mine, ei sunt artisti:-)
    Mi-a placut comparatia cu tabloul:-)
    Ii transmit Lucianei salutarile tale. La ea acasa ne-am si intalnit pe viu, de fapt:-) Iar ultima data – undeva pe Batistei, seara. veneati, tu si sotia, de la un restaurant. Va transmit si eu toate cele bune, acolo unde sunteti. Si salutari pustiului, cred ca s-a facut mare!
    D.

Leave a Reply

 
