Doar mort, Christoph Waltz este personaj secundar în Django Unchained

Django Unchained TarantinoDupă Inglorious Basterds, Tarantino revine cu un film în aceeași notă –  o  poveste despre rasism și în care răzbunarea rasială are un rol central, cu același Christoph Waltz, într-un rol la fel de magistral interpretat. Dacă în Inglorious Basterds era un vânător (nazist) de evrei, aici este un vânător de recompense și un apărător al sclavilor (negri), acțiunea filmului fiind plasată cu doi ani înaintea Războiului Civil din SUA.

Christoph-Waltz-in-Django-UnchainedPe undeva există o similitudine între cele două roluri și în felul în care ele sunt interpretate. E același tip de personaj, pus în slujba răului istoric, într-un caz și a binelui istoric, în celălalt. Cruzimea, respectiv spiritul justițiar (care o include), nu au fost nicicând împachetate într-un material mai charismatic și mai elevat decât în persoana lui Hans Landa, respectiv dr. King Schultz.

Pe amândouă, Waltz le interpretează genial și, dacă a luat Oscarul pentru interpretarea colonelului Hans Landa, cu siguranță îl merită și pentru rolul din Django Unchained, care i-a adus deja un Glob de Aur și un premiu Bafta.

Deși personajul principal, după cum arată și titlul, este Jamie Foxx (Django, “the D is silent”), de fapt Waltz este figura dominantă. E amuzant, charismatic, fermecător din prima până în ultima secundă a apariției lui în film. Jamie Foxx își preia cu adevărat rolul principal abia după ieșirea din scenă a lui Waltz.

Tarantino trebuie să-l omoare pe dr. Schultz ca să-i facă loc lui Django, să-l lase pe acesta să se manifeste ca vioară întâi. Iar scena în care dr. King își face ieșirea este una dintre cele mai bune din film și subliniază încă o dată măiestria lui Tarantino. Este în spiritul personajului, e perfect plauzibil, dar în acelașit timp cu totul neașteptat, gestul impulsiv  al atât de calculatului dr. Schultz, care își plănuise până atunci cu minuțiozitate nemțească toate acțiunile.

Waltz iese simplu, firesc, nemelodramatic din scenă. De aceea, ușor neverosimil, pentru că mai e o oră din film (din cele aproape 3) și el e personaj-cheie.  Până la final ai senzația că o să apară de după colț, că nu a murit, te aștepți la o “scamatorie”  în genul Kill Bill.

django-unchained-2În rest, filmul e foarte “tarantinian”.  Multă parodie,  ceva kitch, sânge din belșug și o coloană sonoră cu totul neașteptată, dar perfectă. Remarcabil este și Leonardo DiCaprio, în rolul, excepțional interpretat, al unui stăpân de plantație și proprietar de sclavi, pe alocuri dement.

Mai atrag atenția Samuel L. Jackson, într-un rol de negru rasist (adică urăște negrii!!)  care se comportă ca un stăpân al casei, dar și folosirea excesivă în film a cuvântului nigger, pentru care Tarantino și-a luat porția de critici. Dar își permite, e Tarantino.

Advertisements

~ by daias on February 12, 2013.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: